Actes 2004: Musique ancienne - instruments et imagination
Table des matières
Michael Latcham: Foreword
John Butt: Historical instruments and the embodiment of music
Edward Tarr: The 'Bach trumpet' in the nineteenth and twentieth centuries
Thomas Müller: Das Horn, oder die Hörner, in der Musik Johann Sebastian Bachs
Lorenzo Ghirlanda: Il trombone, prassi esecutiva ed articolazione del suono in riferimento all'iconografia e alla tradizione 'antica'
Ulrich Prinz: Originale Bezeichnungen und Notationsweisen der Blechbläser in den Werken Johann Sebastian Bachs
Uwe Wolf: Aus der Arbeit an der Bach-Studien-Ausgabe Bach for brass: Probleme – Erfahrungen – Ausblicke
Paul Poletti: Temperament and intonation in ensemble music of the late eighteenth century: performance problems then and now
Hervé Audéon: Etat des orchestres en Europe à la fin du XVIIIe siècle: le cas de la France
Sabine Hoffmann: Das Berliner 'Bach-Cembalo' aus der Perspektive seiner Restaurierungen und Nachbauten
Florence Gétreau: L’iconographie du clavecin en France (1789-1889)
Jean-Claude Battault: Les clavecins Pleyel, Érard et Gaveau, 1889-1970
Jean-Jacques Eigeldinger: Wanda Landowska. Situation historique, position artistique
Christopher Clarke: The English piano
Michael Latcham: The apotheosis of Merlin
Biographies of the authors